تـوابع پـــــرل

یکی از دستورات خیلی کاربردی پرل هست .اگر با vb کار کرده باشید یه تابع به اسم shell وجود داشت . 

دستور system هم اون قابلیت ها رو بهتون میده البته قدرت دستور پرل بیشتر از دستور shell وی بی هست با فرض استفاده در سیستم عامل ویندوز حال اینکه قدرت پرل رو لینوکس  ملموستره   

سوترین روش اجرای دستورات خارج از پرل استفاده از تابع system می باشد:


system command;#emtehan konid

حالا با یک مثال ساده قصد دارم قدرت پرل رو نشون بدم.

فایل متنی در درایو C به نام egg.txt موجوده قصد دارم این فایل رو توسط نتپد باز کنم:



دستور shell موجود در دوت نت فقط قابلیت فراخوانی فایل اجرایی رو داره یعنی اگه قصد داشته باشیم یه تصویر رو باز کنیم باید از دستور دیگه یعنی :

Process.Start(Application.StartupPath & "\x.bmp")"in dar .net

و معادل دستور بالا در پرل :

برای من نوشتن با پرل افتخار.

##########################################################

تابع <STDIN>

با استفاده از این تابع برنامه این قابلیت رو پیدا میکنه که از کاربر ورودی گرفته البته اگر  قصد داشته باشیم ورودی رو از یک فایل هم بخونیم می تونیم از این تابع استفاده کنیم که سعی میکنم در قسمت کار با فایل ها این موضوع رو شرح بدم

کافیه یک متغییر تعریف کنیم و این تابع رو به اون نسبت بدیم به همین راحتی ببینید:



مقسر پرل منتظر می مونه که کاربر  ورودی بده و کلید Enter رو بزنه سپس اون رو معادل متغیر نسبت داده شده قرار میده.













نظرات 1 + ارسال نظر
راوندی 1390/08/06 ساعت 05:29 ب.ظ http://barnamenevisi.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
وبلاگ شما لینک شد.
راستی این پرل چی هست؟
من فکر کنم اسمش رو شنیدم
ولی نمیدونم کارش چی هست؟
میشه یه کم برام توضیح بدید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد